Kraanverhuur voor het spoor

Railinfra, dat is onze wereld. En aan die wereld bouwen we met onze kraanverhuur en diensten graag mee. We vervangen rails, trekken bovenleidingen mee strak en plaatsen betonblokken op precies de juiste hoogte. We egaliseren grond, graven die uit en hogen die op. Bovendien werken we vooral sámen, met partijen die we op en langs het spoor vaak tegenkomen. Wij kennen hen, zij kennen ons. En dat werkt goed, zo is onze ervaring. Zolang we maar allemaal hetzelfde voor ogen houden. En dat is die deadline.


Werken aan het spoor

Spoor moet vlak liggen, strak op de onderbaan. Dat vraagt om een scherp oog. Niet op de centimeter, maar op de millimeter nauwkeurig. 3D en GPS helpen ons, maar we beseffen maar al te goed dat spoorbouw nog altijd neerkomt op mensenwerk. Zaken goed met elkaar afstemmen, anderen duidelijk aansturen als verlengstuk van de opdrachtgever: dát is de basis. Waarna ruime ervaring met kraanverhuur voor al het andere zorgt wat bij spoorbouw komt kijken.


Bovenleidingen

Reguleren van bovenleidingen is precisiewerk. Want zie de leidingen maar eens op de juiste hoogte te hangen. En de draagkabels, rijdraden en binddraadjes goed te trekken. Ook het plaatsen van betonblokken vraagt om een nauwkeurige blik. Vijf centimeter onderling verschil en er is geen balk die past. Tel dat alles bij elkaar op en het mag duidelijk zijn dat werk aan bovenleidingen om specifieke ervaring vraagt. Om gedetailleerde kennis, waarover u met ons beschikt.


Kraanbanen

Werk aan kraanbanen is veelzijdig werk en vraagt om machines zoals een Atlas 1404 krol en toebehoren zoals een blokkenklem. We bedienen ze allemaal even gemakkelijk, in een omgeving die we kennen. We houden rekening met het andere werk om ons heen en beseffen dat dit zo soepel mogelijk door moet gaan. Dus gaan we uit van een strakke planning. Van goed communiceren met alle betrokkenen. En dat alles om onze werkzaamheden zo efficiënt, snel en veilig mogelijk af te ronden.


Laseregalisatie

Een buitenstaander zou wellicht denken dat perronvernieuwing vooral om massa gaat. Om het verplaatsen van grote hoeveelheden grond en spoorwegmaterialen. Hoewel we dat grove werk ook zeker doen, is perronvernieuwing vooral millimeterwerk. Een perron een paar centimeter hoger of lager, waardoor bijvoorbeeld rolstoelgebruikers makkelijker in en uit een trein kunnen: dát is waar het om gaat. Laseregalisatie helpt ons daarbij en zorgt ervoor dat we overal evenveel en bovendien niet te veel ballast gebruiken. Over een afstand van meerdere kilometers betaalt laseregalisatie zich dus al snel terug.
 
 
@BerendeSW
berendespoorwerk